Jag flyttar till Stockholm!


Nånstans i mitten på Januari flyttar jag till Stockholm för minst tre års studier. Sjuksköterskeprogrammet på Sophiahemmets högskola. Fick mitt besked i måndags och ser fram emot detta så mycket. Jag trodde aldrig att jag skulle komma in i Stockholm. Trodde egentligen inte att jag skulle komma in någonstans trots att jag sökte över 20 högskolor landet runt. Är verkligen jätte tacksam till min plats och är mer än redo. 

Det mysigaste nu är att kolla lägenheter på blocket. Lika mysigt är även att höra mormors besvikelse så fort jag utropar någon fin lägenhet långt ifrån dem i Täby. "Snälla inte alltför långt bort från mormor". "Upplands Väsby.. Det ligger långt åt helvete.." Osv. Oavsett plats så blir det nog ändå att jag flyttar in hos dem tills jag hittar något eget.
1 Elin:

skriven

Åh vad roligt att du kom in! Grattis! Hoppas du hittar en fin lägenhet :)

Kommentera här: