En liten betraktelse...

 

Jag är hemmaDet är tisdag. Men det känns som helgdag. En ledig dag från skolan och alla studier. Huset ekar tomt. Jag är själv. Jag kan inte höra det minsta ljud. Allt är stilla. 

Jag tittar ut. Det ligger snö på backen. Äntligen, tänker jag. Äntligen lite vinterkänsla. Det ska vara snö i januari. Det ska bara vara det. Allt ska vara täckt med snö. Hus, träd, buskar. Allt. Till och med gungställningen är täckt med ett vitt lager. Härligt med vinter och snö. Vecka 8 ska vi åka slalomskidor uppe i fjällen. Ifall jag inte har några hindrande tentor på högskolan som drar igång om två veckor.  

Jag tittar ned på min datorskärm igen. Jag har lagt in mer tillgänglighet i timepool. Dagarna utgörs med spalter som är täckt med en grön färg som betyder att jag kan jobba då. Imorgon ska jag jobba. Men bara fyra timmar. Skönt ändå, jag är trots allt fortfarande ganska krasslig. Hoppas jag får jobb på torsdag också, i övermorgon. Jag vill ha så många jobbtimmar som möjligt nu innan högskolan och dess studier startar. 

På fredag bär det av till Göteborg. Släktträff på pappas sida. Det ska bli roligt. Farmor, farfar, faster, hennes man och deras tre söner. Min pojkvän följer också med. Och såklart mamma, pappa och Elsa. Vi har fortfarande inte bestämt oss om vi ska åka tåg eller bil. Det lutar åt tåg. Det är givetvis mycket bekvämare, och det går snabbare. 

Min mage börjar kurra. Klockan visar 14:53. Ännu har jag inte ätit varken frukost eller lunch. Jag bestämmer mig för att gå till köket och värma gårdagens middag. Bandspagetti med baconsås. Oj så gott. Magen drar ihop sig ännu mer. Det ekar tomt där inne nu. 

1 sarah:

skriven

fina bilder =) allt bra

Svar: Tack!
Johanna

2 sarah:

skriven

häliga bilder

Kommentera här: