Att sluta på sitt jobb!


Bilder tagna från google

Högskolan närmar sig med stormsteg och det är snart dags för mig att säga hejdå till mitt nuvarande jobb. Självklart känns det vemodigt. Kommer sakna alla kollegor och de äldre jag lärt känna under den här tiden. 

I ett halvår har jag tillbringar många dagar i hemtjänsten. I början var det bara roligt och spännande, såklart lite stressigt då och då. Men nu de senaste två månaderna har mitt psyke kollapsat fullständigt. Det beror främst på alla de äldre jag träffar, som bara väntar på att solen ska gå ned (känns det som). De sitter där i sin fåtölj framför teven dagarna långa. Höjdpunkten är när vi kommer på besök. Pratar lite, gör iordning kaffe, ger medicin. Men sedan går ju vi och låser dörren om dem. Det känns inte alls roligt. Den känslan får i alla fall jag ofta efter ett besök.

Trots det psykiska tror jag att allt har varit nyttigt för mig. Jag har fått mycket perspektiv på livet och en inblick i de äldres vardag, på gott och ont. Det har varit många positiva, värdefulla månader. Och såklart goda arbetserfarenheter inför framtida jobb. Jag har också utvecklats som människa oerhört och ser saker på ett mer ödmjukt sätt. Ett moget sätt. Ett klokt och vuxen sätt.

Kommentera här: